gondolatok mindenről

RetrÓRA 5. - avagy Walt Disney gittegylete

2010/08/19. - írta: Garas Attila

Gyermekkoromban engem is megfertőzött a gyűjtőszenvedély, oly sok kisdobostársamhoz hasonlóan. Az egyik dolog ami kutusszá nőtte ki magát az életemben, szoros kapcsolatban van a rágóizmokkal. (elárulom a másik is) Felkötöttem hát kék nyakkendőmet és beléptem a Walt Disney alapította gittegyletbe. Egy dolgom volt, rágni, csak rágni csak rágni a tutti frutti ízű rágógumit! Nem kellett már sem a golyórágó, sem annak mentolos változata, csak a Donald, az mindent vitt!:)

Apró örömteli meglepetéseket szolgált nemcsak a fogaknak, hanem a szemnek is, mert a bennük rejlő képregényeken kicsit elmosolyodtunk, vagy hangosan hahotáztunk. Színezte világunk és frissítette leheletünk! :) Majd 100 apró kis történet lapult a dobozban amikor abbahagytam a gyűjtést, pedig volt sárga, zöld, kék és piros csomagolásban. Ahányszor választhattam a trafikokban, mindig a műanyag henger legmélyére nyúltam és nagy izgalommal bontottam ki, hátha valami új, valami eddig ismeretlen történetecske kerül kibontásra. S ha már ismert storyt találtunk, akkor is megmaradt a bordázott felületű nagydarab rágó illata és íze, amely állandó volt és utánozhatatlan, a dupla sorozatokat meg el lehetett cserélni. :)

Állítólag 3 Ft volt a 80-as évek végén, de én már csak a 20 Ft-os darabárra emlékszem. Rövid nyomozás után arra is rá kellett jönnöm, hogy a terméket egy holland cég készítette, s importálta a vasfüggönyön túlra, így juttatva el Amerika híres rajzfilmhőseit kis hazánk lakossága elé...Megjelent itt a névadó Donald kacsa mellett Mickey Egér, Miney, Pluto kutya no meg a jó öreg Goofy is. Ezek után nem csoda ha az osztályunkból Donald kacsa és Mickey egér Örs alakult! :)

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://metszetek.blog.hu/api/trackback/id/tr426669429

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása